loading...
پتروسا
miss arab بازدید : 21 یکشنبه 05 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

به گزارش بانکی اتصالات صنعتی را می‌توان از جمله مهمترین قطعات صنعتی نامید که وجود آنها در تمام پروژه‌های لوله کشی صنعتی واجب و ضروری است. در واقع می‌توان گفت که لوله‌ها بدون وجود اتصالات هیچ کاربرد خاصی ندارند و ارزش خود را در بسیاری از مواقع از دست می‌دهند. حال سوالی که در اینجا بوجود خواهد آمد این است که اتصالات صنعتی چه کاربردی دارند؟
اتصالات صنعتی جهت اتصال لوله‌ها با قطعات صنعتی دیگر استفاده می‌شوند. به نوعی می‌توان گفت که اتصالات سبب می‌شوند که لوله‌ها و شیرآلات که در تمام پروژه‌های صنعتی استفاده می‌شوند به یکدیگر متصل شده و کاربرد اصلی خود را داشته باشند. علاوه بر متصل کردن لوله‌ها و دیگر قطعات می‌توان گفت از اتصالات صنعتی جهت تبدیل قطر لوله‌ها برای استفاده در کاربردهای مختلف و انشعاب‌گیری هم استفاده می‌شود.

اتصالات صنعتی در صورتی که قطعات بسیار کوچکی در پروژه‌های صنعتی محسوب می‌شوند و اندازه کوچکتری دارند ولیکن به نوعی قلب صنایع اتصالات هستند. برای ساخت انواع اتصالات از فولاد و آلیاژهای خاص استفاده می‌کنند و با توجه به میزان فشار سیال و اندازه تجهیزات دیگر در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. در ادامه قصد داریم در مورد اتصالات جوشی و فشار قوی که از جمله کاربردی ترین اتصالات هستند صحبت کنیم.

خرید اتصالات فشار قوی یا  fitting pressure high

از جمله کاربردی‌ترین و مهم ترین اتصالات صنعتی می‌توان به اتصالات فشار قوی اشاره کرد. به نوعی این نوع اتصالات در صنایع کاربرد بسیار زیادی و بسیار محبوب هستند. به دلیل مقاومت بالا و دوام بسیار عالی که دارند به این نوع اتصالات صنعتی، فشار قوی می‌گویند. این نوع اتصالات برای انتقال مواد در صنایع گسترده و بسیار مهمی مثل پتروشیمی، پلاستیک، دارو، آب و فاضلاب و غذا کاربرد دارند.

در تمام صنایعی که نام بردیم انتقال سیال و مواد با فشار بسیار زیادی همراه خواهد بود. این فشار زمانی که سیالات جابه جا می‌شوند حرارت بسیار زیادی از خود تولید می‌کنند به همین دلیل استفاده از این نوع اتصالات لازم و ضروری خواهد بود و قطعا که به همین دلیل به فکر تولید اتصالات فشار قوی افتاده‌اند. تقسیم بندی اتصالات فشار قوی بر اساس موارد مختلفی مثل نوع کاربرد، عملکرد، درجه سختی، کلاس فشاری و .... انجام می شود. ولیکن به صورت کلی می‌توان اتصالات فشار قوی را به دو نوع دنده‌ای و جوشی تقسیم بندی کرد.

اتصالات دنده‌ای یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین نوع اتصالات محسوب می‌شوند که بیشتر برای لوله‌هایی که قطر کمی دارند از آنها استفاده می‌کنند. به دلیل هزینه بسیار هم در خرید و تولید این اتصالات، طول عمر بالا و لازم نداشتن مهارت کافی برای کار با این نوع اتصالات بسیار محبوب هستند.

اتصالات فولادی به دلیلی استفاده از فولاد در ساخت آنها به عنوان یکی از بهترین اتصالات محسوب می‌شوند. اتصالات فشار قوی از نوع فولادی دوام، استقامت و مقاومت بالایی دارند و به همین دلیل دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی‌شوند. می‌توان از آنها در بسیاری از موقعیت‌های مختلف بدون نگرانی استفاده کرد.

خرید اتصالات جوشی یا  welded fittings

اتصالات جوشی از جمله رایج‌ترین و متداول‌ترین نوع اتصالات هستند که می‌توانند از جمله گزینه‌های مهم برای اتصال لوله، شیرآلات و اتصالات محسوب شوند. در اصل این نوع اتصالات نقش رابط بین دو لوله را بازی می‌کنند و بیشتر مواقع برای تغییر مسیر جریان سیالات به شاخه‌های دیگر استفاده می‌شوند. با توجه به نام آنها می‌توان گفت که اتصالات جوشی با جوش دادن به قطعات صنعتی دیگر متصل می‌شوند و قابلیت جوش به انواع لوله ها در کاربردهای مختلف را دارند. برای آشنایی با سایر اتصالات جوشی می‌توان به سه راهی، چهار راهی، زانویی، درپوش و ... اشاره کرد.

با توجه به کاربرد مورد نظر که برای اتصال لوله‌ها در نظر گرفته می‌شوند، می‌توان این نوع از اتصالات را در اندازه ها و برای کاربردهای مختلف تولید کرده و از آن استفاده کرد. خوبی استفاده از این نوع اتصالات، شیوه اتصال آنها به قطعات صنعتی دیگر است که به ندرت شاهد نشتی یا ایجاد مشکل در آنها خواهیم شد. ولیکن به همین اندازه می‌توان نوع اتصال و استفاده از آنها را مشکل دانست چرا که برای کار با این اتصالات نیاز به لوازم مخصوص جوش خواهد بود. همچنین برای تغییر لوله‌ها و استفاده از دیگر انواع اتصالات نیاز به ابزار خاصی برای جدا کردن اتصالات خواهد بود. از مزایای استفاده از این نوع اتصالات می‌توان به عدم نیاز به سرویس‌های دوره‌ای در مدت زمان‌های کوتاه اشاره کرد.

همچنین به این نکته توجه کنید که سطح اتصال میان لوله و اتصالات جوشی سطحی یکنواخت است. برای خرید انواع اتصالات و قطعات صنعتی دیگر می‌توانید از طریق پتروسا اقدام کنید. پتروسا، تامین کننده و وارد کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی است و انواع قطعات صنعتی را با کیفیت عالی و قیمت مناسب را برای مشتریان عرضه می‌کند. شما می‌توانید قطعات صنعتی مد نظر خود را به صورت اختصاصی سفارش دهید و همچنین برای استعلام قمیت به وبسایت پتروسا مراجعه کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 323
  • بازدید کلی : 1,745