loading...
پتروسا
miss arab بازدید : 23 یکشنبه 05 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

به گزارش فردا نیوز لوله‌های صنعتی از مهمترین و اصلی ترین قطعات پروژه‌های لوله کشی صنعتی محسوب می‌شوند و از آنها برای انتقال مواد و سیالات استفاده می‌کنند. با توجه به نوع پروژه و کاربرد مورد نظر لوله صنعتی را در انواع و اندازه های مختلفی تولید می‌کنند. برای ساخت لوله‌ها به دلیل کاربرد خیلی زیاد آنها در زمینه‌های مختلف، از فلز، استیل، بتن، پلاستیک و .... استفاده می‌کنند. می‌توان انواع سیالات مایع، گاز و ذرات ریز را از طریق لوله‌ها حمل کرد. انتخاب نوع و جنس لوله به نوع موادی که قصد انتقالشان را دارید بستگی خواهد داشت.

علاوه بر جنس، با توجه به کاربرد و اندازه لوله‌ها می‌توان آنها را به سه نوع لوله درزدار جوشی، لوله بدون درز و لوله اسپیرال دسته‌بندی کرد. علاوه بر لوله‌های صنعتی در سایر پروژه‌های لوله‌کشی از قطعات دیگری مثل اتصالات و شیرآلات هم استفاده می‌شود که کارایی بسیار مهمی در این پروژه‌ها دارند. ولی لوله‌ ها مهم‌ترین قطعات این پروژه‌ها معرفی می‌شوند. برای خرید لوله‌های صنعتی لازم است که اطلاعات کاملی در مورد این نوع لوله‌ها داشته باشید تا در هنگام استفاده از آنها دچار مشکل نشوید. در این قسمت قصد داریم در مورد خرید لوله درزدار جوشی و لوله بدون درز صحبت کنیم.

خرید لوله درزدار جوشی

از پراستفاده ترین لوله‌های صنعتی می‌توان به لوله‌های درزدار جوشی اشاره کرد که در بسیاری از پروژه‌های لوله کشی صنعتی کاربرد دارند. برای ساخت این نوع لوله، در اولین مرحله فولاد خام را به یک طرح یا شکل مشخص برای شروع که معمولا نوار تخت یا شمش گرم است تبدیل می‌کنند. در مرحله بعدی این طرح خام را به لوله‌های درزدار جوشی توسط رساندن لبه‌های آن به یکدیگر و جوش دادن تبدیل می‌کنند. ورقه‌های فولادی یا ورقه‌هایی از جنس دیگر که در ساخت لوله‌های درزدار جوشی استفاده می‌شوند، به صورت استوانه‌ای، شکل داده می‌شوند.

جریان مورد نظر از بین دو لبه استوانه‌ای عبور داده شده و فولاد را به قدری گرم می‌کنند که بدون نیاز به مواد اضافی برای پر کردن قسمت‌های خالی، لبه آنها را به هم جوش می‌دهند. از دیگر روش‌های این نوع لوله‌ها جوشکاری با فرکانس بالا است. در نهایت متوجه شدیم که لوله‌های درزدار جوشی با استفاده از روش‌های مختلف جوش دادن به یکدیگر ساخته می‌شوند و برای استفاده از آنها نیاز است از روش جوش دادن با دستگاه جوش استفاده شود.

دقت کنید که برای ساخت این نوع از لوله‌ها می‌توان از روش‌های مختلفی برای جوشکاری استفاده کرد. از جمله این روش‌ها جوشکاری روی هم، جوشکاری قوسی قوطه ور، جوشکاری قوسی مارپیچی، جوشکاری چرخشی هستند.

برای خرید لوله‌های درزدار جوشی باید به شیوه جوش دادن، کیفیت این لوله‌ها و جنس آنها دقت بسیار شود. شما می‌توانید خرید لوله درزدار جوشی را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از طریق پتروسا انجام دهید.

خرید لوله بدون درز

لوله بدون درز، از جمله کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین نوع لوله‌های صنعتی است که به خاطر طراحی ساخت و استفاده بسیار راحت تر مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفت. این نوع از لوله‌ها برخلاف لوله‌های جوشی نیاز به جوش دادن یا استفاده از دستگاه جوش برای استفاده ندارند و می‌توان آنها را به راحتی باز و بسته کرد.

برای تولید و ساخت لوله بدون درز هم از همان روشی استفاده می‌کنند که لوله‌های درزدار را تولید می‌کنند. ولیکن روش های مختلفی که برای شکل دادن و ساخت لوله بدون درز استفاده می‌شود با لوله‌های درزدار جوشی متفاوت خواهد بود. دقت کنید می‌توان به جای لوله‌های درزدار جوشی، از لوله‌های بدون درز استفاده کرد و کاربرد مورد نظر را خواهد داشت ولی لوله‌های درزدار نمی‌توانند همان کاربرد لوله‌های بدون درز را داشته باشند. تولید لوله های بدون درز توسط فرآیندهای دستگاه سنبه کاری، دستگاه نورد توپی، فرآیند اکستروژن و ... ساخته می شوند.

در هر کدام از این روش‌ها که در برخی مراحل شبیه به یکدیگر است از شیوه‌های خاصی برای تولید و ساخت یک لوله مناسب و کاربردی بدون درز استفاده می‌شود. برای ساخت لوله‌های فولادی بدون درز، از شمش فولادی یا لوله‌های جامد یکدست استفاده می‌کنند. بوسیله مشبک سازی که بوسیله نورد گرم، نورد سرد یا کشش سرد استفاده می‌شود این لوله‌ها را شکل می‌دهند. برای توضیحات بیشتر و اطلاع مشخصاتی مثل قطر و ضخامت دیواره ها، از میلی‌متر استفاده می‌کنند.

لوله‌ها با توجه به روشی که ساخته می‌شوند، جنس آنها و اندازه‌هایی که دارند برای استفاده در پروژه‌های لوله کشی صنعتی در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شوند. ولیکن خرید لوله بدون درز با کیفیت و مناسب که بتواند مدت زمان خیلی زیادی در کاربرد مورد نظر استفاده شود، می‌تواند یکی از نگرانی‌های مصرف کنندگان و خریداران باشد. پس همچنان توصیه می‌شوند که برای خرید این نوع لوله‌ها از تولید کنندگان حرفه‌ای و با تجربه‌ای مانند پتروسا خرید کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 335
  • بازدید کلی : 1,757