loading...
پتروسا
miss arab بازدید : 23 یکشنبه 05 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

به گزارش اقتصاد 24 لوله ها برای جا به جایی و انتقال سیالات استفاده می‌شوند. برای این کاربرد در گونه‌های مختلفی ساخته می‌شوند و از هر نوع لوله می‌توان در پروژه های مختلفی استفاده کرد. به طور کلی می‌توان گفت که لوله‌ها تیوب یا استوانه‌ای بلند هستند که در اکثر مواقع از فلز، بتن و پلاستیک برای ساخت آنها استفاده می‌شود. هر کدام از این لوله‌ها با جنس‌های مختلف را می توان با توجه به موادی که قصد جا به جا کردنشان را داریم، استفاده کنیم.

در کل می‌توان گفت که از لوله صنعتی برای انتقال مایعات، گازها یا ذرات ریز استفاده کرد. ذکر این نکته الزامی است که در تمام سیستم‌های لوله کشی صنعتی علاوه بر لوله‌ها که قطعات اصلی محسوب می‌شوند از قطعات صنعتی دیگری هم استفاده می‌کنند. برای خرید لوله صنعتی باید به موارد بسیار زیادی توجه کنید که از جمله آنها می‌توان به جنس، اندازه و نوع لوله اشاره کرد.

برای مثال در اکثر مواقع برای انتقال سیالات نفتی و گازی از لوله‌های فولادی استفاده می‌کنند ولیکن برای کاربردهای مهندسی لوله های چدنی، سیمانی، پلاستیکی و ... گزینه مناسب تری خواهند بود. لوله‌ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند که در اینجا قصد داریم دو نوع لوله بدون درز یا مانیسمان و لوله درزدار جوشی را معرفی کنیم.

خرید لوله بدون درز یا مانیسمان

یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین لوله‌های صنعتی، لوله بدون درز )مانیسمان( است که می‌توان از آن در سایر پروژه های لوله‌کشی صنعتی استفاده کرد. این نوع لوله صنعتی به seamless هم معروف هستند و با این نام هم شناخته می‌شوند. برای ساخت این نوع لوله‌ها از روش‌های ساخت متفاوتی استفاده می‌کنند و طراحی ساخت آنها با انواع دیگر لوله‌ها متفاوت خواهد بود. برخی از مراحل ساخت در تولید سایر لوله‌های صنعتی شبیه به هم است ولی با توجه به نوع لوله ها می‌توان گفت که برخی از مراحل متفاوت است.

برای ساخت سایر لوله‌های صنعتی از فولاد خام استفاده می‌کنند. البته بستگی به نوع و جنس لوله هم خواهد داشت. در مرحله ابتدایی فولاد خام را به شمش گرم یا نوار تخت که شکل ابتدایی برای شروع کار است تبدیل می‌کنند. سپس شمش فولاد گرم را به لوله‌های بدون درز تبدیل نموده یا با رساندن لبه‌های نوار فولادی تخت به یکدیگر و اتصال آنها با یک نوار جوش، این نوع لوله‌ها را می‌سازند. این تنها یک دیدگاه کلی در رابطه با ساخت لوله بدون درز است. دقت کنید که برای ساخت لوله مانیسمان از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان به فرآیند دستگاه سنبه کاری، فرآیند دستگاه نورد توپی، فرآیند اکستروژن اشاره کرد.

لوله فولادی بدون درز از محبوب‌ترین انواع لوله‌های صنعتی در این نوع محسوب می‌شوند. برای ساخت این لوله ها از شمش فولادی استفاده می‌کنند. در نهایت ذکر این نکته الزامی است که لوله‌های فولادی بدون درز در دو نوع لوله‌های فولادی بدون درز به صورت سرد و گرم تقسیم می‌شوند.

خرید لوله درزدار جوشی

لوله‌های درزدار جوشی، یکی دیگر از انواع لوله‌های صنعتی هستند که کاربرد بسیار زیادی در این زمینه دارند. همانطور که از نام آنها مشخص است این لوله‌ها با استفاده از جوش دادن مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای نصب آنها نیاز به دستگاه‌ها و لوازم خاصی خواهیم داشت. مراحل ساخت این لوله‌ها با انواع دیگر لوله‌های صنعتی تقریبا شبیه به یکدیگر است و تفاوت خاصی ندارد. ولیکن با توجه به نوع لوله می‌توان گفت که در برخی از قسمت‌ها در ساخت انواع لوله تفاوت‌هایی مشاهده می‌شود.

لوله‌های درزدار جوشی با استفاده از روش‌های مختلفی ساخته می‌شوند که از جمله این روش‌ها می‌توان به جوشکاری مقاومت الکتریکی، جوشکاری قوسی غوطه‌ور، جوشکاری جرقه‌ای الکتریکی و در نهایت فرآیند جوشکاری روی هم اشاره کرد. در فرآیند جوشکاری مقاومت الکتریکی، با درآوردن ورقه صاف فولادی به شکل استوانه‌ای لوله ها تولید می‌شوند. سپس جریان از دو لبه استوانه عبور داده می‌شود. این فرآیند را ادامه می‌دهند تا فولاد گرم شود و به حدی از گرما برسد که لبه‌ها به یکدیگر متصل شوند. این تنها یکی از روش‌های تولید لوله های درزدار جوشی است و روش‌های دیگری هم برای ساخت این لوله ها وجود خواهد داشت.

دقت کنید می‌توان به جای استفاده از لوله‌ درزدارجوشی، لوله‌ بدون درز را استفاده کرد ولی استفاده از این لوله‌ها به صورت برعکس ممکن نخواهد بود. برای خرید لوله‌های صنعتی در انواع مختلف با قیمت عالی می‌توانید از طریق پتروسا، تامین کننده و وارد کننده تجیهزات نفت، گاز و پتروشیمی اقدام کنید. انواع قطعات صنعتی مربوط به پروژه های لوله کشی صنعتی در پتروسا تولید شده و عرضه می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 318
  • بازدید کلی : 1,740